#HOVIN, St. Jørgens vei 24
4 700 000,-
Lys og innbydende 3-roms i 2. etg | Herlig balkong | Nytt kjøkken 2018 | Peis | God takhøyde | Attraktiv beliggenhet

VISNING:

8. august mandag kl. 18:00 - 19:00
  • Prisantydning: 4 700 000,-
  • Omkostninger: 16 153,-
  • Totalpris: 5 023 957,-
  • Fellesutgifter 3 560,-
Beregnet totalkostnad:
4 700 000,- (Prisantydning) 307 804,- (Andel av fellesgjeld) -------------------------------------------------------- 5 007 804,- (Pris inkl. fellesgjeld) Omkostninger 199,- (Pantattest kjøper) 480,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverk) 480,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverk) 7 644,- (Gebyr utlysing forkjøpsrett) 500,- (Medlemsskap BRL) 6 850,- (Boligkjøperpakke If (valgfritt)) -------------------------------------------------------- 16 153,- (Omkostninger totalt) -------------------------------------------------------- 5 023 957,- (Totalpris inkl. omkostninger) NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pantedokument og at eiendommen selges til prisantydning.
  • Type: Leilighet
  • Eierform: Borettslag
  • Primærrom: 66 m²
  • Bruksareal: 66 m²
  • Etasje: 2
  • Antall rom: 3
  • Oppholdsrom: 1
  • Soverom: 2
  • Byggeår: 1955
  • Gårdsnummer: 122
  • Bruksnummer: 148
  • Energimerking:
    E
  • Finnkode: 267288253
  • Sist endret: 01.08.22 15:23
NABOLAGSPROFIL for bydel
  • 89%
    eier sin egen bolig
  • 100%
    av eiendommene har pris over 5 mill
  • 86%
    har bolig mellom 60-120 kvm
  • 72%
    av boligene er eldre enn 20 år
  • 25%
    er barnefamilier

 

Beskrivelse

Velkommen til en lys og innbydende 3-roms leilighet på Hovin. Boligen har gjennomgående planløsning, samt store vindusflater som slipper inn mye naturlig lys og gir en luftig romfølelse.

Fra leiligheten er det kort avstand til alt av servicetilbud, samtidig som du er skjermet fra trafikk og kun er en kort spasertur fra grønne og rolige omgivelser.

- Lys og romslig stue som er enkel å møblere
- Store vindusflater som gir godt med lysinnslipp
- Peisovn som bidrar til varme på kalde vinterdager
- Generøs takhøyde på 2,59 meter
- Herlig, sørøstvendt balkong på 7,6 kvm
- Nytt kjøkken i 2018 med god skap- og benkeplass
- To romslige soverom med skyvedørsgarderobe
- Tidløst bad fra 2004 med varmekabler i gulv
- Innbydende entré med dørcalling
- Gode oppbevaringsmuligheter med tre boder
- Barnevennlig beliggenhet med kort vei til "alt"
- Godt bomiljø

Innhold: Leiligheten ligger i byggets 2. etasje og inneholder entré, stue med utgang til en sørøstvendt balkong på 7,6 kvm, kjøkken, to soverom og bad. Med leiligheten medfølger det en loftsbod på 7,6 kvm og to kjellerboder på henholdsvis 3,7 og 1,5 kvm. Borettslaget har felles bod i kjeller for barnevogn og sykler o.l. I tillegg er det et felles, utendørs sykkelskur som kan benyttes mot månedlig betaling.

Innhold

Leiligheten ligger i byggets 2. etasje og inneholder entré, stue med utgang til en sørøstvendt balkong på 7,6 kvm, kjøkken, to soverom og bad. Med leiligheten medfølger det en loftsbod på 7,6 kvm og to kjellerboder på henholdsvis 3,7 og 1,5 kvm.

Utstyr

- Brannslukningsapparat.
- Brannmeldere.
- Automatsikringer.
- Varmtvannsbereder på 116L.
- Vedovn i stue.
- Garderobeskap på begge soverom.
- Garderobeskap i entré.

Stue | Med utgang til balkong

Lys og innbydende stue som er enkel å møblere. Gulvet er belagt med en laminat og overflatene er malt i tidløse farger. Her har man god plass til både sofagruppe, spisebord og TV med tilhørende møblement. Det er store vindusflater som gir godt med naturlig lys i boligen. Planløsningen gir definerte soner med muligheter for plass til mange gjester. Det er i tillegg satt inn en peisovn som varmer godt på kalde høst- og vinterdager og skaper en lun stemning i hele rommet.

På varme sommerdager blir det naturlig å åpne glassdøren, så blir hele stuen forlenget med en herlig balkong på 7,6 kvm. Balkongen vender mot sørøst. Du har god plass til en sittegruppe, grill og beplantning. I henhold til husordensreglene er det tillatt å benytte el- eller gassgrill ved grilling på balkongen.

Kjøkken

Moderne kjøkken fra 2018! Innredningen er med brune, glatte fronter og benkeplate i laminat. Det er godt med skap- og benkeplass på kjøkkenet for oppbevaring og matlaging. Under overskapene er det dekorative fliser samt belysning og stikkontakt. På kjøkkenet er det opplegg for vaskemaskin.

Kjøkkenet har fått TG2 på følgende:
- Varmtvannsbereder: TG2 er valgt på grunn av alder og tilstand. Det kan ikke utelukkes behov for reparasjoner/utskiftning innen rimelig tid. Krever oppfølging med jevnlig ettersyn.
- Overflater gulv: Gulvet bærer preg av slitasje. Krever oppfølging med jevnlig ettersyn.

Soverom

Boligen har to soverom med malte flater i tidløse farger. Begge soverommene er romslige og har plass til seng, nattbord, garderobeskap og øvrig møblement.
Skyvedørsgarderobene på begge soverom medfølger handelen. Med to soverom egner det ene seg ypperlig for gjesteværelse eller hjemmekontor.

Bad

Tidløst og flislagt baderom fra 2004. Baderommet inneholder servant med underskap (2018), speilskap med belysning, vegghengt skapløsning, badekar med innfellbare dører (2018) og toalett. Det er behagelige varmekabler i gulv.

Badet har fått TG2 på følgende:
- Overflater vegger: Det registreres bomlyd i enkelte fliser, noe som indikerer manglende vedheft mellom flis og underlag. Forholdet bør utbedres. Riss/sprekker i flisfuger observert i dusjsonen. Kan være en indikasjon på utettheter i våtrommets tettesjikt. Skade må utbedres. Det er ikke benyttet elastisk fugemasse rundt rørgjennomføringer. Kan være en indikasjon på utettheter i våtrommets tettesjikt. Fuger må fornyes.
- Overflater gulv: Det registreres bomlyd i enkelte gulvfliser, noe som indikerer manglende vedheft mellom flis og underlag. Krever oppfølging med jevnlig ettersyn.
- Membran, tettesjikt og overgang til sluk: Utførelsen med hensyn til bruk av slukmansjett og membran er uoversiktlig, og det kan derfor ikke verifiseres at løsningen er fullgod og sikker mot lekkasjer. Krever oppfølging med jevnlig ettersyn.
- Fukt i tilliggende konstruksjoner: Det er ikke praktisk mulig å gjennomføre fuktmåling/hulltaking, grunnet våtsonens plassering. TG2 er satt for å belyse risiko.
- Fallforhold (gulv): Nivåforskjell fra døråpning på topp overflate gulv og til hovedsluk er på tilfeldig sted målt til ca. 9 mm. Dette er vurdert til å ikke være tilfredsstillende med tanke på lekkasjesikkerhet.

Entré

Når du kommer inn i leiligheten møtes du av en lys og romslig entré. Veggene er malte i tidløse farger og det er en laminat på gulv. Det er god plass til å sette fra seg sko og henge fra seg yttertøy. I tillegg er det en praktisk skyvedørsgarderobe for ytterligere oppbevaringsplass. Det er adkomst via felles trappegang. Ellers har oppgangen callinganlegg. Leiligheten har en brann- og lydklassifisert entrédør med kikkhull.

Beliggenhet

St. Jørgens vei 24 ligger på Valle Hovin. Attraktiv og populært boligområde med nærhet til kollektiv transport, daglige servicetilbud, skoler og barnehager. Et flott sted å bo for deg som ønsker en rolig tilværelse i nærheten av grønne friarealer, men samtidig kort vei til Oslo Sentrum.

Handel:
Dagligvarehandelen kan gjøres blant annet på Rema 1000, Kiwi eller søndagsåpne Joker. På Hasle Torg finner du et rikt utvalg servicetilbud som for eksempel Nille, Floriss og Vitus apotek.

Rekreasjon:
Et rolig, men sentralt område som byr på gode tur- og rekreasjonsmuligheter ved blant annet Valle Hovin, Hovindammen, Hasleparken, Tøyenparken, Kampen Park, Tøyenbadet, Munchmuseet og Botanisk hage.

For den treningsglade kan man ta en joggetur rundt Hovin dammen ellers finner man treningsstudioer som Sats Hasle, Fitness Xpress Vål´enga og Fresh Fitness Ensjø. Det er også kort avstand til flere idretts- og fritidstilbud som fotballbane, svømmehall, skøytebane, m.m som gjør området til et attraktivt sted å bo.

Skole og barnehage:
I området er det et godt tilbud av barnehager- og skoler. Leiligheten sogner til Teglverket barne- og ungdomsskole og Teglverket barnehage. Det finnes videregående skoler i nærliggende områder samt et godt utvalg av barnehager.

Transport:
Nærhet til god offentlig kommunikasjon, hvorav nærmeste T-bane ligger ca. 8 minutters gange fra boligen og tar deg til Oslo S på ca. 7 minutter. Fra boligen er det kort avstand til ulike bussholdeplasser.

Felleskostnader

3 560 pr. mnd. Fibernett fra HomeNet (1000/1000), vaktmestertjenester, trappevask, nedbetaling av fellesgjeld, felles forsikring, kommunale avgifter, drift og vedlikehold, vektertjenester, m.m.

Styreleder informerer om følgende:
"Vi har ingen store rehabiliteringer planlagt, utover rehabilitering av tak, som vi holder på med nå. Det er mulig at dette prosjektet vil øke felleskostnadene flere ganger, men det er ikke klart per nå."

Løpende kostnader

- Felleskostnader.
- Innboforsikring.
- Strømforbruk.
- Bystyret i Oslo har vedtatt å innføre og skrive ut eiendomsskatt. Det er eier av eiendommen som mottar varsel og krav om betaling. Dvs. borettslaget/aksjelaget v/styret og det er opp til borettslaget/aksjelaget å identifisere og kreve inn eiendomsskatt fra de andeler dette vil gjelde på vegne av Oslo kommune

Fellesgjeld / lånevilkår

Andel fellesgjeld for denne leiligheten utgjør kr. 307.804,- pr. 20.07.2022.
Andel fellesformue for denne leiligheten utgjør kr. 67.720,- pr. 31.12.2021.

I forbindelse med tak-/piperehabilitering er det utbetalt 110.000.000,- kr. Kostnadsrammen er på totalt 130.000.000,-. Dvs at 20.000.000,- ikke er utbetalt av totalrammen. Det må påregnes at fellesgjelden vil øke.

Borettslaget har tre registrerte lån:
Lånenr: OBBK01-98207575976
Type: A
Restsaldo: 25.900.789,-
Andel restsaldo: 51.735,-
Restløpetid: 24 år og 8 mnd
Term pr. år: 12
Rente pr. 20.07.22: Flyt, 2%.

Lånenr: OBOS02-98207933333
Type: A
Restsaldo: 19.245.163,-
Andel restsaldo: 38.434,-
Restløpetid: 5 år 5 mnd
Term pr. år: 12
Rente pr. 20.07.22: Flyt, 2%.

Lånenr: OBOS03-98207933325
Type: A
Restsaldo: 108.976.342,-
Andel restsaldo: 217.635,-
Restløpetid: 29 år og 8 mnd
Term pr. år: 12
Rente pr. 20.07.22: Flyt, 2%.

Sikringsordning fellesgjeld / IN-ordning

Sikringsordning: Borettslaget har en avtale med OBOS om garantert betaling av felleskostnader. OBOS garanterer for overførsel til borettslaget hver måned og overtar deretter alt ansvar og risiko for eventuell manglende innbetaling av felleskostnader. Avtale om sikring av felleskostnader varer til den blir sagt opp av en av partene. Oppsigelsestiden er 12 - tolv- måneder regnet fra oppsigelsesdato.

IN-ordning: Borettslaget har ingen IN-ordning.

Formuesverdi

Formuesverdi som primærbolig kr. 1 221 410 pr. 31.12.20 Formuesverdi som sekundærbolig kr. 4 397 075 pr. 31.12.20 Formuesverdien fastsettes med utgangspunkt i en kvadratmeterpris, som beregnes av Statistisk sentralbyrå (SSB). Kvadratmeterprisen skal gi uttrykk for en estimert markedsverdi pr. kvadratmeter og bygger på statistiske opplysninger om omsatte boliger (boligtype, areal, geografisk beliggenhet og alder). Ut fra kvadratmeterprisene til SSB fastsetter Skatteetaten årlige kvadratmetersatser. Disse satsene vil utgjøre hhv. 25% av kvadratmeterprisene for primærboliger (der boligeier er folkeregistrert pr. 1. januar) og 90% for sekundærboliger (alle andre boliger). For næringseiendom gjelder andre regler. For utfyllende informasjon om regelverket og unntak vises til skattelovens § 4-10 og Skatteetaten.

Tilstandsgrader (TG2/TG3) fra tilstandsrapport:

I tilstandsrapport er følgende elementer gitt tilstandsgrader 2:
Bad - Inngang fra entrè: 
- Overflater vegger: Det registreres bomlyd i enkelte fliser, noe som indikerer manglende vedheft mellom flis og underlag. Forholdet bør utbedres. Riss/sprekker i flisfuger observert i dusjsonen. Kan være en indikasjon på utettheter i våtrommets tettesjikt. Skade må utbedres. Det er ikke benyttet elastisk fugemasse rundt rørgjennomføringer. Kan være en indikasjon på utettheter i våtrommets tettesjikt. Fuger må fornyes.
- Overflater gulv: Det registreres bomlyd i enkelte gulvfliser, noe som indikerer manglende vedheft mellom flis og underlag. Krever oppfølging med jevnlig ettersyn.
- Membran, tettesjikt og overgang til sluk: Utførelsen med hensyn til bruk av slukmansjett og membran er uoversiktlig, og det kan derfor ikke verifiseres at løsningen er fullgod og sikker mot lekkasjer. Krever oppfølging med jevnlig ettersyn.
- Fukt i tilliggende konstruksjoner: Det er ikke praktisk mulig å gjennomføre fuktmåling/hulltaking, grunnet våtsonens plassering. TG2 er satt for å belyse risiko.
- Fallforhold (gulv): Nivåforskjell fra døråpning på topp overflate gulv og til hovedsluk er på tilfeldig sted målt til ca. 9 mm. Dette er vurdert til å ikke være tilfredsstillende med tanke på lekkasjesikkerhet.

Kjøkken:
- Varmtvannsbereder: TG2 er valgt på grunn av alder og tilstand. Det kan ikke utelukkes behov for reparasjoner/utskiftning innen rimelig tid. Krever oppfølging med jevnlig ettersyn.
- Overflater gulv: Gulvet bærer preg av slitasje. Krever oppfølging med jevnlig ettersyn.

Øvrige rom:
- Overflater vegger: Veggoverflater er noe slitt. Overflater bør fornyes.
- Overflater gulv: Gulvet bærer preg av slitasje. Krever oppfølging med jevnlig ettersyn.
- Innerdører: Enkelte innerdører bærer preg av slitasje. Innerdører bør skiftes/utbedres.

Elektrisk anlegg:
- Forenklet vurdering av det elektriske anlegget: Det er kun fremlagt samsvarserklæring på deler av det elektriske anlegget, montert
etter 1999. Se sjekkliste dokumentasjon. Med bakgrunn i de registrerte avvik bør det gjennomføres en utvidet el-kontroll av en kvalifisert elektrofaglig person.

Balkonger, terrasser, veranda etc:
- Utkragede eller understøttede konstruksjoner (balkonger, verandaer): Rekkverkshøyden er under 1,0 meter. Avvik fra gjeldende forskrift. Tiltak anbefales.

Boligens areal

Primærrom: 66 kvm, Bruksareal: 66 kvm

2. etasje:
Bruksareal: 66 m².
Primærrom: 66 m². Følgende rom er oppgitt som primærrom: Entré, stue, kjøkken, to soverom og bad.

Arealet av primære rom (P-ROM) er primærrommenes nettoareal (NTA) og arealet som opptas av innvendige vegger mellom disse rommene. I praksis er dette arealet tilnærmet likt primærrommenes bruksareal (BRA). Se vedlagte takst for nærmere beskrivelse av arealbetegnelser. Arealene er kun oppmålt av takstmann og ikke kontrollert/oppmålt av megler.

Adkomst

Det vil bli skiltet med Schala & Partners Eiendomsmegling visningsskilt i forbindelse med fellesvisninger.

Tomt

Areal: 61 476 kvm, Eierform: Fellestomt

Garasje / Parkering

Borettslaget har 216 parkeringsplasser og 6 garasjeplasser som leies ut etter venteliste. Dersom du ønsker plass på venteliste, ta kontakt med vaktmester.

Priser på parkeringsplass pr. måned:
- Parkeringsplass kr 300
- m/Strømboks kr 600
- Garasje kr 700 (+ 15.000,- i depositum)

Styret minner om at plassen ikke følger leilighetene. Leieforholdet opphører ved salg, overførsel eller fremleie av leilighet. Beboere kan kontakte P-Service på www.pservice.no dersom de har behov for kortidsparkeringsbevis for småveiene i borettslaget. Dette kan være i forbindelse med flytting eller andre spesielle situasjoner. Borettslaget har 2 fremleide parkeringsplasser til bilkollektivet.no for å gi beboere som ikke disponerer egen bil en mulighet til å inngå avtale om billeie. Styret oppfordrer beboere som har parkeringsplass til å låne bort plassen til en nabo uten plass når den står tom over tid (for eksempel i ferie etc.). Dette ordnes privat, f.eks. ved å ta kontakt med de i oppgangen som ikke har parkeringsplass.

Ellers er det vanlig gateparkering. Området er en del av ordningen "beboerparkering". Dvs. at man med beboerkort kan parkere gratis døgnet rundt - hele uken - også utover det som er maksimal parkeringstid, mot et gebyr på kr. 5 400,- i året. Beboerparkering for elbiler koster kr. 1620,-. For mer info se www.bymiljoetaten.oslo.kommune.no/trafikk_og_samferdsel/parkering/beboerparkering/

Arealbekreftelse

Arealbekreftelse fra Oslo kommune følger vedlagt.

Byggemåte

med teglstein og panel. Yttertak av saltaksform som er utvendig tekket med takplater/ takstein (ikke besiktiget). Leiligheten har slett entrédør med brannklasse B30 og lydklasse 35 dB. Balkongdør med rammer/karmer av tre, og tre-lags glass fra 2017. Vinduer med rammer/karmer av tre, og tre-lags glass fra 2017.

Ferdigattest / brukstillatelse

Det foreligger et arkivkort datert i 1953. Iht. arkivkort foreligger det en  ferdigattest for oppføring av boligblokken datert 19.12.1958.

Adgang til utleie

I henhold til Lov om borettslag § 5-5 kan man med godkjenning fra styret i borettslaget leie ut leiligheten til andre for opp til tre år dersom man har bodd i leiligheten i minst ett av de to siste årene. Se for øvrig vedtektene for utfyllende bestemmelser.

Det er ikke tillatt å leie ut eller overlate bruken av boligen til andre uten styrets samtykke og godkjennelse av leietaker. Søknadsskjema for utleie/bruksoverlating fås ved henvendelse til OBOS Eiendomsforvaltning AS

Oppvarming

Boligen er oppvarmet med elektrisitet.

Energiforbruk

Stipiulert energiforbruk er ca. 8800 kwh pr. år. Energiforbruket vil variere fra husstand til husstand.

Energimerking

Oppvarmingskarakter Rød - Energikarakter E

Megler har intet ansvar for informasjon som følger av energiattesten. For fullstendig energiattest fra selger, kontakt megler.

Regulering

Eiendommen er regulert til en midlertidig reguleringsbestemmelse, S-2864. For ytterligere opplysninger om regulering, vennligst ta kontakt med megler.

Bevaringsverdig

Nei.

Konsesjon / Odel

Det er ingen konsesjon eller odel knyttet til salget av denne eiendommen.

Offentlige planer

Bøkkerveien 1 - 3 - Bestilling av oppstartsmøte - Sykehjem. Se saksnr: 202114708. Status: Oppstartsmøte bestilt.

Grenseveien 65 - 67 - Bestilling av oppstartsmøte - Omregulering til boligformål. Se saksnr: 202008314. Status: Oppstartsmøte bestilt.

Grenseveien 71 - Planforslag til offentlig ettersyn - Boliger. Se saksnr: 201906491. Status: Beslutning om offentlig ettersyn.

Haraldrudveien og Knud Bryns vei - Detaljregulering. Se saksnr: 201701691. Status: Geoteknisk vurdering.

Hjørnetomta Grenseveien/Økernveien - Detaljregulering til offentlig ettersyn - Utbygging av boliger, næring og hotell. Se saksnr: 201609079. Status: Bemerkningsmøte.

Innspurten 15 - Bestilling av oppstartsmøte - Bolig, kontor og næring. Se saksnr: 202107993. Status: Oppstartsmøte bestilt.

Selma Ellefsens vei 2 - 6 - Bestilling av oppstartsmøte - Boliger. Se saksnr: 201916403. Status: Lagt ut til høring/off.ettersyn

Selma Ellefsens vei 15 med flere - Planforslag til offentlig ettersyn - Utvikling av Økern S. Se saksnr: 201618936. Status: Behov for tilleggsdokumentasjon.

Økernveien 94 mfl. - Detaljregulering - Bolig og næring. Se saksnr: 201617440. Status: Sendt Byrådsavd.

Økernveien 97 - Planforslag til offentlig ettersyn - Omregulering til boligformål. Se saksnr: 201801786. Status: Behov for tilleggsdokumentasjon.

Økernveien 115 - Planforslag til offentlig ettersyn - Oppføring av boliger. Se saksnr: 201615880. Status: Informasjon mottatt.

Økernveien 119 - 121 - Eikenga 31 - 33 - Bestilling av oppstartsmøte - Næringsutbygging. Se saksnr: 201906192. Status: Oppstartsmøte bestilt.

Økernveien 145 med flere (Økern sentrum) - Flerfunksjonelt bysentrum med høy andel bolig. Se saksnr: 201908559. Status: Beslutning om offentlig ettersyn.

Østre Aker vei 25 - Detaljregulering - Næring. Se saksnr: 201810570. Status: Planforslag mottatt/utarbeidet.

Østre Aker vei 29 - Planforslag til offentlig ettersyn - Næring og boliger. Se saksnr: 201707919. Status: Beslutning om offentlig ettersyn.

Servitutter / tinglyste rettigheter og forpliktelser

1954/4724-1/105  Best om garasje/parkering 07.04.1954 
 Bestemmelse om trafostasjon/kiosk
 
1954/13788-1/105  Erklæring/avtale 26.10.1954 
 Bestemmelse om trafostasjon/kiosk
 
1978/10913-1/105  Obligasjon 23.05.1978 
BELØP: NOK 2.422.100
Panthaver:Oslo Bolig Og Sparelag Al  
Lnr: 1087017
ANF. PRIORITET ETTER OBLIGASJON(ER) TIL HUSBANKEN
SOM TIL ENHVER TID HVILER PÅ EIENDOMMEN

1992/47515-1/105   ** Prioritetsbestemmelse 05.10.1992 
 veket for: OBLIGASJON 1992/45261-1/105
 
2000/49176-1/105   ** Prioritetsbestemmelse 28.08.2000 
Veket for: OBLIGASJON 2000/49174-1/105
veket for: OBLIGASJON 2000/49175-1/105
 
2001/14019-1/105   ** Forhøyelse 12.03.2001 
FORHØYET TIL NOK 2,426,200
 
1983/12323-1/105  Rettighet 04.05.1983 
 Rettighetshaver:Bryhn Olaf As  
Lnr: 1164299
LEIEAVTALE
LEIE-TID: 10 ÅR
INNSKUDD / ENGANGSBELØP: NOK 27,000
ÅRLIG AVGIFT NOK 30,384
BESTEMMELSER OM FORLENGELSE
185,55 M2.
 
1987/21760-1/105   ** Transport av rettighet 03.04.1987 
 gjelder: RETTIGHET 1983/12323-1/105
Fra:Heggelund Roald  
Lnr: 1164262
Til:Bryhn Olaf As  
Lnr: 1164299
ANFØRT PRIORITET:
ETTER LÅNEOPPTAK I HOVIND BORETTSLAG V/OBOS.

1987/26404-1/105   ** Prioritetsbestemmelse 29.04.1987 
Gjelder: RETTIGHET 1983/12323-1/105
veket for: OBLIGASJON 1987/83550-1/105
 
2016/8815-1/200  Pantedokument 06.01.2016 
 BELØP: NOK 70.000.000
Panthaver:EIKA BOLIGKREDITT AS  
Org.nr: 885621252
Uomsettelig
Elektronisk innsendt
 
2016/1196102-1/200  Pantedokument 23.12.2016 
 BELØP: NOK 30.000.000
Panthaver:OBOS-BANKEN AS  
Org.nr: 911986884
Uomsettelig
Elektronisk innsendt
 
2021/244568-1/200  Pantedokument 28.02.2021 19:54 
BELØP: NOK 135.000.000
Panthaver:OBOS-BANKEN AS  
Org.nr: 911986884
Elektronisk innsendt

1953/8036-1/105  Registrering av grunn  18.06.1953 
 Denne matrikkelenhet opprettet fra:Knr:0301 Gnr:122 Bnr:1

1955/10480-1/105  Registrering av grunn 18.08.1955 
 Utskilt fra denne matrikkelenhet:Knr:0301 Gnr:122 Bnr:182

Vei/vann/avløp

Offentlig vei, vann og avløp i henhold til informasjon fra Oslo kommune. Det er private stikkledninger fra eiendommen og ut i det offentlige ledningsnettet.

Borettslag

Borettslaget består av 540 andelsleiligheter. Hovin Borettslag er registrert i Foretaksregisteret i Brønnøysund med organisasjonsnummer 950142898, og ligger i bydel Grünerløkka i Oslo kommune med følgende adresse: St Jørgens Vei 1-77 2-32

Styret
Styret kan kontaktes på e-post: hovin.borettslag@gmail.com. Borettslaget har en utvidet forretningsførerkontrakt med OBOS. Det innebærer at forvaltningskonsulent Morten Røstengen svarer på henvendelser til borettslaget i arbeidstiden. Moten kan kontaktes på tlf. 22 86 55 84, eller e-post: morten.rostengen@obos.no.

Informasjon til beboere
Hovin Borettslag har både en nettside; HovinBorettslag.no og en Facebook-side; www.facebook/hovinborettslag, hvor det postes aktuell informasjon til beboerne. På Facebook-siden kan beboerne kontakte styret, men dersom man ønsker saker tatt opp på styremøte ønsker vi sakene mottatt på e-post, for best mulig dokumentert saksgang. Vi henstiller til en god tone og nettvett på Facebook.

Vaskeriet
Vaskeriet er borettslagets kultur- og forsamlingshus. Alle beboere i Hovin BL kan leie dette lokalet til private arrangementer. Timeprisen er 100 kroner med en minsteleie på tre timer. Ved kapasitet leier vi også ut til eksterne. Timeprisen for disse er 200 kroner med en minsteleie på tre timer. Hvis noen ønsker å ha åpne arrangementer, kan man fritt leie lokalet. Dette gjelder også andre enn beboere i borettslaget vårt. Lokalet blir hovedsakelig brukt til bursdagsfeiringer, dåp, konfirmasjoner og andre feiringer. 2020 har naturlig nok vært preget av strenge smittevernstiltak og dermed mindre aktivitet

på Vaskeriet. Etter gode innspill fra flere beboere i borettslaget har vi gjennomført en liten oppgradering av lokalet med nye farger på veggene, ny innvending solskjerming og installering av projektor og lerret. Vi håper at dette skal gjøre Vaskeriet enda mer attraktivt for ulike aktiviteter for andelseierne i borettslaget. Du kan finne mer informasjon om Vaskeriet på nettsidene våre: https://hovinborettslag.no/vaskeriet/. På samme side finner du også kalenderen som viser hvilke datoer/tider som er ledige. Kontakt oss gjerne på hovin.vaskeriet@gmail.com for spørsmål eller booking.

Vaktmester
Vaktmester Bent Brustad ivaretar den daglige drift og det løpende vedlikeholdet i henhold til stillingsbeskrivelse. Vaktmesterkontoret har adresse St. Jørgens vei 39, under vaskeriet, og er åpent hverdager mellom kl. 07:00 og kl. 08:00. Vaktmester kan også kontaktes på telefon 22 65 64 23, mobil 92013 966 eller e-post vaktmester.hovin@gmail.com. Unngå å ringe utenom ordinær arbeidstid.

Vektertjeneste
Borettslaget har avtale med Securitas om vakthold. Dersom andelseier har behov for assistanse kan vektertjenesten kontaktes på 916 60 465. Assistanse kan for eksempel være hjelp til å stoppe husbråk eller unormal støy i tidsrommet husordensreglene tilsier at det skal være ro. I tillegg er det telefonisk alarmtjeneste tilknyttet heisanlegg i nr. 32.

Renhold
Borettslaget har avtale med Aqua renhold om renhold av fellesarealene.

Plantekasser
Også i år er plantekassene delt ut, og små og store gartnere er igang med plantingen. Etter erfaringer fra ifjor har noen av kassene blitt flyttet slik at de får mer sol og forhåpentligvis mindre utsatt for tyveri. Det er også satt opp skilt ved kassene om at innholdet tilhører borettslaget. Dersom man ønsker kasse kan man ta kontakt med styret på Mail. Hvis det ikke er ledige kasser blir man blir satt på venteliste.

Balkonginnglassing
Styret fikk en forespørsel fra beboere om å se på avtalen vår med Lumon om balkonginnglassing, ettersom denne oppleves som dyr. Det viste seg å være relativt få leverandører på markedet, men det ble innhentet tilbud fra de tre som kunne levere rammeløs innglassing lik den vi har i dag; Lumon, Christiania Balkonginnglassing og Sagstuen Balkong- og fasadeentrepeenør. Etter befaringer og samtaler med de ulike selskapene har vi avgjort å inngå ny avtale med Sagstuen. Sagstuen har lengst levetid i bransjen, siden 1946. De produserer glasset i Norge, noe som gir kortere leveringstid. Sagstuen kom også med et tilbud som var en del billigere enn de andre to. I tillegg til dette har Sagstuen et lager av deler til Lumon-balkonger, slik at de kan erstatte deler på eksisterende innglassing ved behov for service. Dette ser vi på som svært positivt. Tilbudet fra Sagstuen ligger ute på borettslagets nettsider og Vibbo.

Nøkler/skilt
Nøkler til ytterdører kan kjøpes hos vaktmester til 200 kr + ekspedisjonsgebyr per stk. Skilt til ringeklokke og postkasse bestilles også hos vaktmester. Skilt er kostnadsfritt for beboere.

Tv/Internett
Borettslaget har inngått avtale om internett levert overfiber med Homenet. Kostnadene faktureres over felleskostnadene for alle andeler. Homenet support nås på 38 99 01 00 eller via support@homenet.no. TV er valgfritt for den enkelte andel, og beboere som ønsker dette kan velge mellom RiksTV ( tlf 210 10 210) og Visasat (21 95 28 28)

Skjøtsel og lekeplass
Skjøtsel av uteområdene i borettslaget utføres av Steen & Lund Anleggsgartnermestere. Borettslaget inngikk i 2013 en ny avtale på tre år med Steen og Lund med løpende forlengelse. Skjøtselsavtalen omfatter skjøtsel av stauder, buskefelt, klatreplanter, hekker, enkeltstående busker, nye og gamle trær. Dette innebærer fjerning av ugress, sørge for sunne vekstforhold, etterfyll av dekke ved trær og klipping av hekker og busker. Vanningsanlegg og ettersyn av dette er også gartnerens ansvar. Steen og Lund fører også kontroll over lekeplassen.

Forkjøpsrett

Det er forkjøpsrett i borettslaget. Medlemmer som vil benytte forkjøpsrett, kan melde seg direkte via OBOS annonsen på www.obos.no. Ved spørsmål om forkjøpsretten kan du henvende deg til OBOS på telefon 22865500.

Ja

Forsikring

Tryg Forsikring Polisenummer: 6610222

Regnskap

Inntekter:
Driftsinntekter i 2021 var til sammen kr 19 433 744.

Kostnader:
Driftskostnadene i 2021 var til sammen kr 72 917 150.

Resultat:
Årets resultat fremkommer i resultatregnskapet som et underskudd på kr -54 526 649 og foreslås dekket ved overføring fra egenkapital. Eventuelt avdrag på langsiktig gjeld (lån) er ikke tatt hensyn til.

Disponible midler:
Borettslagets disponible midler (omløpsmidler fratrukket kortsikt gjeld) var pr 31.12.2021 kr 33 184 656 og viser borettslagets likviditet. De disponible midlene bør til enhver tid være positive, som en del av
forutsetningene for videre drift.

Vedtekter / husordensregler

I følge vedtektene er det krav om styregodkjennelse av ny eier.

Vedtektene og husordensreglene følger som vedlegg.

Hva skjer i gården / vedlikehold etc.

Styret arbeider med følgende:
Takrehabiliteringen:
Rehabiliteringen av takene er et omfattende prosjekt. Rehabiliteringen er antatt å være ferdigstilt før jul. Prosjektet omfattet opprinnelig kun tak og balkonger, men underveis er det blitt avdekket flere ting som måtte tas.
For å nevne noe:
- Pipene viste seg å være i mye dårligere stand enn først antatt, og blir nå også rehabilitert.
- Taket over Joker-butikken er skiftet ut.
- Ødelagte skiferplater utenfor vinduene er byttet ut eller reparert.

Styreleder informerer om følgende:
"Vi har ingen store rehabiliteringer planlagt, utover rehabilitering av tak, som vi holder på med nå. Det er mulig at dette prosjektet vil øke felleskostnadene flere ganger, men det er ikke klart per nå."

Større vedlikehold og rehabilitering:
2020 Rehabilitert bunnledningene.

2018 Branntettet samtlige sluk i boligselskapet.

2017 Vindu- og balkongdørutskifting. Selve utskiftingen ble igangsatt i januar 2017 og ble ferdigstilt på våren 2018.

2016 Takbryggene på ytterpunktene av bygningene i St. Jørgens vei 1-7, 9-13, 15-21, 23-29, 31-37, 41-47 og 49-55 hadde ikke tilstrekkelig sikring. Disse fikk nye takbrygger med rekkverk.

2016 Oppgangene i St. Jørgens vei 9, 10, 11, 12, 13, 14, 23, 25, 27 og 29 manglet takutspring, disse ble ferdigstilt februar 2016.

2015 Utskiftning av alle avfallsbrønnene i borettslaget

2014 Bytte av tak i nr. 67-69 og 71-73. Utbygging av fibernett.

2013 Utskiftning av ytterdører. Branntiltak i nr 32. Tilstandsvurdering av tak.

2012 Utskiftning av inngangsdører til leilighetene. Ny varmepumpe til fyren i nr. 32. Oppgradering av flaggstangplass og lekeplass. Fornyelse av skjøtselavtale. Utvikling av vedlikeholdsrapport. Vedlikehold avfallsbrønner.

2011 Oppgradering av heisen i nr 32. Ombygging av vaskeriet til forsamlingshus. Sikring av glasstak over øverste balkong. Brannsikring, nye røykvarslere og brannslukningsapparat til alle leilighetene, redningsliner til leilligheter over 12 meter.

2010 Bytte av porttelefoner. Bytte til branndører til loftsrom og i kjeller. Asbestsanering i leilighetene.

2009 Maling av oppganger og installering av nye postkasser.

2008 Nytt avfallssystem i form av nedgravde avfallsbrønner. Nye lysmaster langs gangveien mot Hasle torg. Nedgraving av høyspentkabel ved friområdet øst for borettslaget.

2007-2008 Sluttføring av Utomhus fase 2 / Opparbeiding av nye parkeringsplasser / Opprusting av lekeplass / Pussing og maling av fasader på garasjer i nr. 10. 12 og 14.

2006 Skiftet ut låssystemer i borettslaget (mai 2006) / Sluttføring av Utomhus fase I inklusive beplantning av hekk og stauder i inngangssonene, ny hekk og inngjerding mot Grenseveien / Igangsetting av Utomhus fase II

2005 Sluttført maling av vindusrammer

2004 Ferdigstilling av nytt elektrisk anlegg i fellesarealer / Utomhusplan fase I igangsatt, oppgradering av alle inngangssoner (fase I) består av inngangsparti i skifer/granitt, nye benker og sykkelstativ / Maling av vindusrammer fortsatte, sluttført i 2005.

2003 Maling av vindusrammer ble påbegynt, arbeidet fortsatte i 2004 / Nytt elektrisk anlegg i fellesarealer. Arbeidet ble påbegynt i desember 2003 og ferdigstilt 2004. Innebærer sensorstyrt lys i trappeløp og inngangsparti. Lys til kjellere styres gjennom en hovedbryter ved dør, samme gjelder loft. / En rekke piper har blitt modifisert for å hindre røyknedslag / Utbedring av heis nr. 32

2002 Rehabilitering av gavlpiper / Montert dekkplater over alle kjellervinduer (hindrer rotteplager og innbrudd) / Elektrisk anlegg skiftet i kjeller St. Jørgens vei 14 og 6

2001 Forprosjekt - Utomhusplan

Husdyrhold

Følgende er oppgitt i husordensreglene:

Det er tillatt å holde dyr så lenge dyreholdet ikke er til sjenanse for de øvrige beboerne. Dyrehold tillates kun etter søknad til styret og undertegning av borettslagets dyreholdserklæring. Ved dyrehold gjelder blant annet følgende bestemmelser:

1. Dyret skal ikke oppholde seg i trappeoppganger eller innvendige fellesområder alene eller over lengre tid. Hunder skal føres i bånd innenfor borettslagets område.

2. Eier av dyret skal straks fjerne ekskrementer som dyret måtte etterlate på eiendommen.

3. Dyr må holdes borte fra lekeplasser og sandkasser.

4. Eier av dyret er ansvarlig og erstatningspliktig for enhver skade som dyret måtte påføre person eller eiendom, f. eks. oppskraping av dører og karmer, skade på blomster, planter, eller grøntanlegg.

5. Kommer det inn skriftlige berettigede klage over at et dyrehold sjenerer naboer kan styret kreve dyret fjernet, hvis ikke en minnelig ordning med klageren kan oppnås. Dette kan være at dyret er til ulempe gjennom lukt, bråk o.l, eller at det gir allergiske reaksjoner eller skaper redsel. I tvilstilfeller avgjør styret, etter forhandling med partene, hvorvidt en klage er berettiget.

6. Maks to dyr per andel.

Tilbehør

Følgende tilbehør medfølger ikke handelen:
- Hvitevarer på kjøkken.
- Vaskemaskin.

Rammen til køyesengene på soverommet kan medfølge dersom kjøper ønsker dette.

Det gjøres spesielt oppmerksom på at boligens tilbehør og løsøre ikke medfølger handelen med mindre dette fremkommer av nærværende prospekt. Hvitevarer medfølger der dette er spesielt angitt i salgsoppgaven. Fastmontert og innebygget kjøkken- og baderomsinnredning følger boligen. Med mindre annet er spesifisert i salgsoppgaven gjelder NEFs normgivende liste over løsøre og tilbehør.

Boligselgerforsikring

Selger har i forbindelse med salget tegnet boligselgerforsikring gjennom Anticimex forsikring. Selgers egenerklæringsskjema følger vedlagt salgsoppgaven og interessenter må sette seg inn i dette dokumentet før bud inngis.

Boligkjøperpakke / Boligkjøperforsikring

Partners har i samarbeid med If lansert et nytt og gunstig forsikringskonsept for deg som kunde. Dette innebærer at du får alle relevante dekninger inkludert til en meget konkurransedyktig pris. Kjøper (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. Husforsikring, Innboforsikring, Dobbel rente dekning, Flytteforsikring og Boligkjøperforsikring. Boligkjøperpakken må senest tegnes på kontraktsmøte og prisen avhenger av boligtypen. Ta kontakt for ytterligere informasjon.

Budgivning

Vi oppfordrer alle til å lese Forbrukerinformasjon om budgivning før bud inngis. Alle bud og budforhøyelser skal inngis skriftlig til megler. I tillegg er megler pålagt å innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver før bud kan formidles til selger. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter Bank-ID og vi oppfordrer derfor alle til å gi bud elektronisk ved å benytte GI BUD knappen på eiendommens hjemmeside på Partners.no. Eventuelle forhøyelser kan sendes ved å svare direkte på mottatt sms fra meglers system, til megler per e-post til sw@schalapartners.no eller SMS: 47 71 58 48 . Alle budforhøyelser skal bekreftes av megler. For at budene skal kunne bli behandlet og videreformidlet skriftlig til alle involverte parter, må alle bud ha en tilstrekkelig lang akseptfrist, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 6-3. Selger må også skriftlig akseptere budet før aksept kan formidles til budgiver. Akseptfrist på alle bud skal være minimum 30 minutter, og budforhøyelser må skje i god tid før fristens utløp. Bud som ikke er skriftlig, eller som har kortere akseptfrist enn til kl. 12.00 dagen etter siste annonserte visning, vil ikke bli formidlet til selger. Selger står fritt til å akseptere eller forkaste et hvert bud og er således ikke forpliktet til å akseptere det høyeste budet på eiendommen. Etter at eiendommen er solgt vil kjøper og selger få tilsendt budjournal. Øvrige budgivere kan få utlevert kopi av budjournalen i anonymisert form. Det gjøres oppmerksom på at budgiver også vil være den som vil stå som kjøper av eiendommen. Dersom man etter at bud er akseptert ønsker å endre hvem som skal stå som eier, forutsetter dette at selger godkjenner en slik endring. Alle involverte parter skal signere kjøpekontrakt og er solidarisk ansvarlig for kjøpet frem til oppgjør er gjennomført.

Overtagelse

Etter avtale.

Diverse

Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport. Salgsoppgaven er basert på selgers opplysninger gitt til takstmann, megler og opplysninger innhentet fra kommunen, eventuelt forretningsfører og andre tilgjengelige kilder. Interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen godt, gjerne sammen med sakkyndig, før bud inngis. Det er ikke kontrollert om tomtegrensene stemmer med de grenser/gjerde som fysisk er satt. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelse i forhold til det opprinnelige byggemeldte/godkjente.

Meglerforetaket oppfordrer evt. budgivere til å lese gjennom fullstendig prospekt/salgsoppgave med vedlegg.

Lov om hvitvasking

Eiendomsmeglingsforetak plikter etter lov om hvitvasking å gjennomføre kontrollhandlinger knyttet til kjøper og selgers identitet og forhold knyttet til gjennomføringen av handelen. Dette omfatter også opplysninger om kundeforholdets formål og tilsikrede art. For kjøper må kontroll av legitimasjon skje senest ved inngåelse av kontrakt. Signering med bankID er regnet som gyldig legitimasjonskontroll. Ved oppdrag hvor juridiske personer (selskap) er part må eiendomsmegler også gjennomføre kontroll av hvilke fysiske personer som kontrollerer selskapet (reelle rettighetshavere). Dersom megler ikke klarer å gjennomføre pålagte kundetiltak må megler avvise kunden og oppdraget. Megler har også plikt å melde forhold som ikke er avklart og fremstår som mistenkelige til Økokrim. Megler kan også i enkelte tilfeller har plikt til å stanse gjennomføringen av handelen.

Eiendomsmegler plikter å gjennomføre undersøkelser av kjøpers egenkapital og eventuelt andre forhold knyttet til kjøper. Den delen av kjøpesummen som er egenkapital skal innbetales fra kjøpers konto i norsk finansinstitusjon.

Salgsbetingelser

Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakyndig før det legges inn bud.   Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen og dette har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Boligen kan ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel).

Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er da begrenset jf. avhl. § 3-9, 2. pktm. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. Eiendomsmegler standardkontrakt inneholder bl.a. bestemmelser om at det foreligger vesentlig mislighold som bl.a. gir selger rett til å heve når det er gått 30 dager fra avtalt betalingstid, kjøper aksepterer dette som bindende for seg.

Det forutsettes at hjemmel til eiendommen overføres til kjøper. Dersom dette ikke er ønskelig må det tas forbehold i budet.

Avhendingsloven

Frivillig salg av fast eiendom reguleres av Lov om avhending av fast eiendom av 3. juli 1992 nr. 93.

Finansiering

Vi har løpende kontakt med finansinstitusjoner som kan tilby lån med konkurransedyktige betingelser. Hvis ønskelig formidler vi gjerne kontakt.

Heftelser

Borettslagsmodellen innebærer at borettslaget eier eiendommen, mens andelseierne eier andeler i borettslaget, som gir andelseier borett til en bestemt bolig.
Andelseierne har ikke personlig ansvar for selskapets fellesgjeld, men boligselskapets løpende utgifter må dekkes av andelshaverne. Manglende innbetaling av fellesutgiftene som følge av andre andelshaveres mislighold, eller der boligselskapet sitter på fraflyttede og usolgte andeler, må dekkes av de øvrige andelseierne.
Borettslaget har dog lovbestemt pant for inntil 2 G i andelene.

På eiendommen kan det være tinglyst erklæringer/avtaler som for eksempel rett til kommunen til å anlegge vann- og kloakkledninger inkl. reparasjon av disse, bestemmelser om bebyggelsen, gjerder, vei og adkomstrettigheter. Disse erklæringene/avtalene vil følge eiendommen ved salg, og kan ikke slettes. Vennligst ta kontakt med megler for nærmere spesifikasjon av disse.

Adresse og matrikkel

St. Jørgens vei 24, 0662, Oslo, Gnr. 122 bnr. 148, andelsnr. 252 i Hovin Borettslag med orgnr. 950142898 i Oslo kommune

Oppdragsnummer

17-22-0174

Vedlegg til salgsoppgave og kjøpekontrakt

Vedlagt i salgsoppgaven foreligger det reguleringsbestemmelser med kart, tilstandsrapport, egenerklæringsskjema selger, energiattest mm. Alle interessenter oppfordres til å sette seg inn i fremlagte dokumenter før bud inngis. Ta gjerne kontakt med megler dersom du ønsker utlevert dine egne kopier av dokumentene.

Det gjøres oppmerksom på at Schala & Partners Carl Berner sine standard kjøpekontrakter blir benyttet i handelen, dersom det ikke avtales noe annet før handel har kommet i stand.

Behandling av personopplysninger

Det gjøres oppmerksom på at foretaket behandler personopplysninger og all behandling skjer iht. personvernregelverket. Meglerforetaket behandler kun personopplysninger som er nødvendig for å gjennomføre oppdraget. Det gjøres oppmerksom på at vi deler dine personopplysninger med offentlige myndigheter i den utstrekning det er nødvendig og med virksomheter som tilbyr tjenester for gjennomføring av oppdraget. For mer informasjon se personvernerklæring på www.partners.no.

MELD DEG PA VISNING
SALGSOPPGAVE
BUDVARSEL
BE OM SALGSSUM
TAKK!
Du blir varslet på e-post, i appen på mobil og her på Schala.